آیلین اسماعیل پورآیلین اسماعیل پور، تا این لحظه: 12 سال و 2 ماه و 3 روز سن داره
راشینراشین، تا این لحظه: 6 سال و 1 ماه و 29 روز سن داره

آیلین و راشین، شمعهای روشنی بخش زندگیمون

دل دردهای کودکانه

1391/3/3 18:34
نویسنده : مامان آیلین
575 بازدید
اشتراک گذاری

دختر گلم! دیشب دوباره دل دردت زیاد شده بود و تا ساعت 5 صبح که تا الان سابقه نداشت، بیدار بودی. ما هم هر چی از دستمون اومد مثل گریپ میکسچر، عرق نعنا و ... بهت میدادیم تا هر چه زودتر حالت خوب بشه. بابا جون که باید صبح زود سر کار می رفت، 3 ساعت بیشتر نخوابید. ولی به عشق تو می گفت اصلا خوابم نمیاد.

الان که اینارو مینویسم تو کریرت، کنارم تخت گرفتی خوابیدی. خدا میدونه امشب تا ساعت چند بیداریم.

لازم است یادآوری کنم نفخ و دردهای شکمی در کودکان بسیار متداول است و تقریبا از هر 4 کودک 3 نفر به این مشکل مبتلا هستند. عدم تکامل دستگاه گوارش کودک که میزان اسید آن کم است، می تواند دلیل بروز دل درد باشد. نفخ و گاز معده نیز از دلایل درد و گریه های کودک است. قابل ذکر است کودکانی که در معرض دود سیگار قرار دارند، بیشتر مستعد ابتلا به دل درد هستند.

مادران می توانند با تغییر رژیم غذایی خود ( کم کردن یا حذف شیر گاو و سایر فرآورده های لبنی، تخم مرغ، غذاهای ادویه دار، ترکیبات گندم، غذاهای نفاخ مانند حبوبات، کلم، پیاز، نوشیدنیهای کافیین دار و الکل) دل دردهای کودک خود را کاهش دهند. در صورتی که از شیر خشک استفاده می کنید در مورد تغییر آن با پزشک متخصص کودک خود مشورت کنید.

ضمنا زدن ضربه های آرام بر روی شکم بچه یا مالیدن آن باعث کاهش دل درد می شود و بعضی بر این باورند که چنانچه پس از شیر خوردن، شکم نوزاد را روی زانوی خود قرار دهند و مدتی را به این صورت سپری کنند، دل درد کاهش می یابد.

در هر صورت دل درد مشکلی جدی نیست و همه کودکانی که از این مسأله رنج می برند، همانند سایر بچه ها، سالم و طبیعی بزرگ می شوند.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)