آیلین اسماعیل پورآیلین اسماعیل پور، تا این لحظه: 12 سال و 1 ماه و 23 روز سن داره
راشینراشین، تا این لحظه: 6 سال و 1 ماه و 18 روز سن داره

آیلین و راشین، شمعهای روشنی بخش زندگیمون

شیرین کاری و لغتنامه

1393/3/10 17:07
نویسنده : مامان آیلین
261 بازدید
اشتراک گذاری

آیلین جونم! باز هم میخوام از شیرین کاریهات بگم. امیدوارم بتونم شیرینی و جذابیت کارهات رو به طور جامع و کامل بهت منتقل کنم. به امید روزی که این مطالب رو بخونی و به اندازه ما ازشون لذت ببری.

 

_ صداهای جدیدی که یاد گرفتی:

آمبولانس: " ببو ببو "، زنبور: " زیییییییی "، دو دو : " بیب بیب "، الاغ: " آی آی ".

 

_ وقتی که میخوای از ما سوال بپرسی، خیلی قشنگ میگی : " این چیه؟ " و هر وقت میخوای چیزی بهمون نشون بدی میگی " اینه ".

 

_ تا یه جایی ماهی میبینی، ادای باز و بسته کردن دهنش رو خیلی بامزه در میاری.

 

_ اغلب اوقات مفهوم بزرگ و کوچیک رو با خودت تمرین میکنی و همه چیز رو با هم مقایسه میکنی و برای گفتن بزرگ، صدات رو کلفت میکنی و دستت رو هم تا جایی که میتونی باز میکنی و میگی " بزک " و برای گفتن کوچولو هم، صدات رو نازک میکنی و نوک انگشتت رو نشون میدی و یه چیزی شبیه "چوچولو" میگی. (من عاشق این حرکتت هستم)

 

_ تا ازت میخوام گریه نکنی، سریع اشکات رو پاک میکنی و به زور هم که شده میخندی ( در این موارد، قیافت خیلی دیدنیه ). 

 

صدات میکنم: " آیلین! "                          میگی: " بله "

به ترکی میگم: " بلین شکر، نازین کیم کچر؟ (بله ات مثل شکره، نازتو کی میخره؟) " ، خیلی با ناز میگی: " مامانم". ( این موقع است که دوست دارم بگیرمت و هزاران بارتا ببوسمت )

 

_ اغلب رنگها رو میشناسی و هر رنگی رو که میگیم، بهمون نشون میدی. ولی به همه رنگها آبی میگی و جالبه که روی آبی بودنش هم تاکید داری.

 

_ طرز همراهی کردنت در خوندن شعر " یه توپ دارم ":

من: یه توپ دارم                                    آیلین: لی لی لیه (قلقلیه)

من: سرخ و سفید و                               آیلین: آبیه

من: میزنم زمین                                    آیلین: بالا

من: میره ..... مشقامو خوب نوشتم           آیلین: بابام

من: بهم هدیه داد، یه توپ                      آیلین: لی لی لی ( دستت رو هم به نشونه گرد بودن توپ تکون میدی)  

 

اینم یه نمونه از طرز خوابیدن و تلویزیون نگاه کردنت:

 

 

پسندها (3)

نظرات (2)

مریم مامان آیدین
13 خرداد 93 14:30
چه دخمل شیرین زبونی ای جانم من عاشق زبون ترکیم
ارشیا
7 شهریور 93 13:24
همه جوره خوابیدن دیده بودم اما این یکی دیگه سورپرایزم کرد ... بی بلا باشی خانم خشکله الهی ...کارهات چه شیرینن